سیب، ده مزیت چشمگیر سیب برای سلامتی

۱۰ مزیت سیب

سیب یکی از محبوب‌ترین میوه‌هاست و این انتخاب دلایل مهم و قابل توجهی دارد. سیب‌میوه‌ای فوق العاده سالم و دارای بسیاری از مزایای سلامتی (به دست آمده از تحقیقات) است.  در این مقاله ۱۰ مورد از مزایای قابل توجه سیب برای سلامتی آورده شده است.

 

۱.سیب‌ها مقوی هستند.

یک سیب متوسط ​​- با قطر حدود ۳ اینچ (۷.۶ سانتی متر) – برابر با ۱.۵ فنجان میوه است. روزانه دو فنجان میوه در رژیم ۲۰۰۰ کالری توصیه می‌شود. یک سیب متوسط ​​- ۶.۴ اونس یا ۱۸۲ گرم – دارای مواد مغذی زیر است:

  • کالری: ۹۵
  • کربوهیدرات: ۲۵ گرم
  • فیبر: ۴ گرم
  • ویتامین‌ث: ۱۴ درصد (مصرف روزانه توصیه شده ماده در رژیم غذایی)
  • پتاسیم: ۶ درصد ( مصرف روزانه توصیه شده ماده در رژیم غذایی)
  • ویتامین‌کا: ۵ درصد ( مصرف روزانه توصیه شده ماده در رژیم غذایی)

 

علاوه‌براین، همین وعده ۲تا ۴٪ از مصرف روزانه توصیه شده ماده در رژیم‌غذایی را برای منگنز، مس و ویتامین‌های آ، ای، ب‌۱، ب۲ و ب۶ تأمین می‌کند.سیب همچنین منبع غنی از پلی‌فنول است. درحالی‌که برچسب‌های تغذیه‌ای این ترکیبات گیاهی را ذکر نمی‌کنند، اما به احتمال زیاد باعث بسیاری از مزایای سلامتی هستند.

 خلاصه:این میوه منبع خوبی از فیبر و ویتامین‌ث است. همچنین حاوی پلی فنول است که می‌تواند فواید بی‌شماری برای سلامتی داشته باشد.

۲. مصرف این میوه می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

سیب سرشار از فیبر و آب است -دو موردی که باعث می‌شوند با مصرف سیر فرد احساس سیری کند. در یک مطالعه، افرادی که برش‌های سیب را قبل از غذا خورده بودند نسبت به افرادی که سس‌سیب و یا آب‌سیب مصرف کرده بودند (و یا هیچ کدام از محصولات‌سیب را مصرف نکرده بودند) احساس سیری بیشتری داشتند.

درهمان مطالعه، کسانی که وعده غذایی خود را با خلال‌سیب شروع کردند نیز به طور متوسط ​​۲۰۰کالری کمتر از کسانی که این‌کار را نکردند، مصرف کردند. درمطالعه ۱۰هفته‌ای دیگر که برروی ۵۰زن دارای اضافه وزن انجام شد، شرکت‌کنندگانی که سیب خورده بودند به طور متوسط ​​۲پوند (۱ کیلوگرم) وزن کم کردند و در مجموع کالری کمتری در مقایسه باکسانی که کلوچه‌جو دوسر (با کالری و فیبر مشابه) خورده بودند، مصرف کردند.

نظر محققان این است که سیب سیر کننده‌ تر است؛ زیرا داری انرژی کم‌تری است ولی فیبر دارد و میوه‌ای حجیم است. علاوه‌بر‌این، برخی ترکیبات طبیعی موجود درسیب می‌تواند باعث کاهش وزن شود .
یک مطالعه بر روی موش‌های چاق نشان داد که موش‌هایی که به آنها مکمل سیب آسیاب شده و کنسانتره آب‌سیب داده شد، وزن بیشتری از دست داده و سطح کلسترول اِل‌دی‌اِل (مضر)، تری گلیسیریدها و کلسترول کل، پایین‌تر از گروه دیگر مورد آزمایش است.

خلاصه:سیب از چند طریق ممکن است به کاهش وزن کمک کند.سیب به دلیل محتوای فیبر زیاد، سیر کننده است.

Polyphenols Benefits and Foods List - سیب، ده مزیت چشمگیر سیب برای سلامتی

۳.سیب می‌تواند برای قلب شما مفید باشد.

سیب باعث کاهش خطر بیماری قلبی می‌شود و یکی از دلایل آن ممکن است این باشد که سیب حاوی فیبر محلول است -نوعی که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند. سیب همچنین حاوی پلی فنول است که اثرات آنتی اکسیدانی دارد و بیشترین قسمت غنی سیب، پوست میوه است. یکی از این پلی فنول ها، فلاونوئید اپی کاتچین است که ممکن است فشار خون را کاهش دهد. تجزیه و تحلیل مطالعات نشان داد که مصرف زیاد فلاونوئیدها با کاهش ۲۰‌درصدی خطر سکته مغزی مرتبط است.

فلاونوئیدها می‌توانند با کاهش فشار خون، کاهش اکسیداسیون اِل‌دی‌اِل “مضر” و فعالیت به عنوان آنتی‌اکسیدان از بیماری قلبی جلوگیری کنند. مطالعه دیگری درمقایسه اثرات خوردن سیب در روز با مصرف استاتین -دسته‌ای از داروها که برای کاهش کلسترول شناخته می‌شوند- نتیجه گرفت که سیب تقریباً می‌تواند به اندازه داروها در کاهش مرگ ناشی از بیماری‌قلبی مؤثر باشد.

با این حال، از آنجا که این آزمایش، یک آزمایش کنترل شده نبود، یافته‌ها باید با استفاده از مقداری نمک مورد بررسی قرار بگیرند. مطالعه دیگری مصرف میوه‌ها و سبزیجات (میوه‌های با مغز سفید، مانند سیب‌و گلابی) را با کاهش خطر سکته مغزی مرتبط دانست. به ازای مصرف هر ۲۵ گرم – حدود ۱.۵ فنجان برش‌سیب – خطر سکته مغزی ۹ درصد کاهش می‌یابد.

 خلاصه :سیب از چند طریق سلامت قلب را تقویت می‌کند. سیب سرشار از فیبر محلول است، که به کاهش کلسترول کمک می‌کند و همچنین دارای پلی‌فنول است که با کاهش فشارخون و خطرسکته ارتباط دارد .

۴.این میوه با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است.

چندین مطالعه خوردن سیب را با کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط می‌داند. در یک مطالعه قابل توجه، خوردن یک سیب در روز با کاهش ۲۸ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در مقایسه با عدم خوردن سیب مرتبط بود.

حتی خوردن فقط چند عددسیب در هفته نیز اثر محافظتی مشابه‌ی داشت. این احتمال وجود دارد که پلی‌فنول‌های‌سیب از آسیب بافت به سلول‌های بتا در پانکراس شما جلوگیری کنند. سلول‌های بتا انسولین در بدن شما تولید می‌کنند و اغلب در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ آسیب می‌بینند.

 خلاصه: خوردن سیب با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط دارد. این اثر احتمالاً به دلیل محتوای آنتی اکسیدان پلی فنول سیب است.

 

۵. سیب می‌تواند اثرات پری‌بیوتیک داشته باشد و باکتری‌های خوب روده را تقویت کند.

 

سیب حاوی پکتین است، نوعی فیبر که به عنوان پروبیوتیک عمل می‌کند و این‌به‌این معنی است که باکتری‌های خوب روده شما را تغذیه می‌کند. روده کوچک هنگام هضم، فیبر را جذب نمی‌کند و در عوض، این ماده به روده بزرگ می‌رود، جایی که می‌تواند رشد باکتری‌های خوب را تقویت کند. همچنین به ترکیبات مفید دیگری تبدیل می‌شود که در بدن گردش می‌کنند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این فرایند ممکن است دلیل برخی از اثرات محافظتی سیب در برابر چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی باشد.

خلاصه: نوع فیبر موجود در سیب باکتری‌های مفید را تغذیه می‌کند و ممکن است این عمل دلیل اثر محافظتی این میوه در برابر چاقی، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ باشد.

۶. مواد موجود در سیب می‌توانند به جلوگیری از سرطان کمک کنند.

مطالعات آزمایشگاهی ارتباط بین ترکیبات گیاهی موجود در سیب و کاهش خطر ابتلا به سرطان را نشان داده است. علاوه‌بر‌این‌، یک مطالعه در زنان گزارش داد که خوردن سیب با کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان ارتباط دارد. دانشمندان براین باورند که اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی‌سیب ممکن است مسئول اثرات بالقوه پیشگیری کننده از سرطان باشد.

 خلاصه: این میوه دارای ترکیباتی طبیعی است که می‌توانند به مبارزه با سرطان کمک کنند. مطالعات مشاهده‌ای ارتباط‌سیب با کاهش خطر ابتلا به سرطان و مرگ ناشی از سرطان مرتبط می‌داند.

۷.این میوه حاوی ترکیباتی است که می‌تواند به مبارزه با آسم کمک کند.

سیب غنی از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند به محافظت از ریه‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کند. یک مطالعه قابل توجه برروی بیش از ۶۸۰۰۰زن نشان داد که کسانی که بیشتر سیب می‌خورند کمتربه آسم مبتلا می‌شوند. خوردن حدود ۱۵ درصد از یک سیب‌بزرگ در روز با ۱۰ درصد کاهش خطر ابتلا به این بیماری ارتباط دارد. پوست‌سیب حاوی فلاونوئید کوئرستین است که می‌تواند به تنظیم سیستم ایمنی بدن و همچنین کاهش التهاب کمک کند و به واسطه این دو عمل، سیب می‌تواند بر روی آسم و واکنش‌های آلرژیک تأثیر بگذارد.

 خلاصه: سیب حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند به تنظیم پاسخ‌های ایمنی بدن کمک کرده و از بدن در مقابل ابتلا به آسم محافظت کند.

۸.سیب می‌تواند برای سلامت استخوان مفید باشد.

Amazing Uses for Leftover Apple Cores 🍎🍎 - سیب، ده مزیت چشمگیر سیب برای سلامتی

خوردن میوه با تراکم بیشتر استخوان مرتبط است، که نشانگر سلامت استخوان است. محققان بر این باورند که ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی موجود در میوه ممکن است به تقویت تراکم و قدرت استخوان کمک کند. برخی مطالعات نشان می‌دهد که سیب، به طور خاص، ممکن است بر سلامت استخوان تأثیر مثبت بگذارد. در یک مطالعه بر روی زنان، گروهی یک وعده غذایی که شامل سیب‌تازه، سیب‌پوست کنده و یا سس‌سیب بود را مصرف کردند و در مقابل گروهی دیگر هیچکدام از محصولات‌سیب را مصرف نکردند. یافته‌ها حاکی از‌این بود که گروهی که سیب خوردند مقدار کلسیم بیشتری نسبت به گروه دیگر در بدن‌شان وجود داشت.

خلاصه: ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی موجود در سیب می‌تواند باعث سلامت استخوان شود. علاوه بر این، خوردن میوه می‌تواند از استخوان درمقابل تهدیدات افزایش سن محافظت کند.

۹.سیب می‌تواند از معده در مقابل آسیب توسط داروهای NSAID محافظت کند.

دسته‌ای از داروهای مسکن که‌به‌عنوان داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی(NSAID) شناخته می‌شوند می‌توانند به پوشش معده شما آسیب برسانند. یک مطالعه آزمایشگاهی برروی موش صحرایی نشان داد که عصاره‌سیب منجمد به محافظت از سلول‌های معده دربرابر آسیب‌ناشی از NSAID‌ها کمک می‌کند. تصور می‌شود دو ترکیب گیاهی موجود در سیب-اسیدکلروژنیک و کاتچین در این مورد بسیار مفید عمل می‌کنند. بااین‌حال، تحقیقات درمورد انسان برای تأیید این نتایج لازم است.

خلاصه : سیب حاوی ترکیباتی است که می‌توانند از آسیب پوشش معده توسط داروهای مسکن NSAID جلوگیری کنند.

۱۰.این میوه می‌تواند به محافظت از مغز شما کمک کند.

بیشتر تحقیقات حاکی از اهمیت پوست و گوشت‌(مغز میوه)سیب است اما آب‌سیب هم ممکن است فوایدی برای کاهش مشکلات ذهنی مرتبط با افزایش سن داشته باشد. در مطالعات‌حیوانی، کنسانتره‌آب سیب باعث کاهش گونه‌های مضر اکسیژن واکنش‌پذیر(ROS) در بافت‌مغز شده و افت‌ذهنی را به‌حداقل می‌رساند. آب‌سیب ممکن است به حفظ استیل‌کولین، یک انتقال دهنده عصبی که می‌تواند باافزایش سن کاهش یابد، کمک کند.

سطح کم استیل کولین با بیماری آلزایمر مرتبط است. به‌همین‌ترتیب، محققانی دریافتند که نشانگری ازحافظه موش‌های مسنی که سیب‌کامل مصرف کردند، ترمیم‌شده و شرایط این موش‌ها مشابه موش‌های جوان شده‌است. همانطور که گفته شد، ترکیبات سیب‌کامل و آب‌سیب مشابه یکدیگر است والبته اینکه همیشه میوه‌کامل بخورید، انتخاب سالم‌تر وبهتری است.

 خلاصه : طبق مطالعات حیوانی، آب‌سیب می‌تواند به جلوگیری از زوال انتقال دهنده‌های عصبی که در حافظه نقش دارند، کمک کند.

Pic apple line - سیب، ده مزیت چشمگیر سیب برای سلامتی

سخن آخر

این میوه فوق‌العاده برای شما مفید است‌و خوردن آن باخطر کمتر ابتلا به‌بسیاری از بیماری‌های مهم ازجمله دیابت وسرطان ارتباط دارد. علاوه‌براین، محتوای فیبر محلول آن می‌تواند باعث کاهش وزن و سلامت روده شود. یک سیب متوسط ​​برابر با ۱.۵ فنجان از این میوه است. (۳چهارم توصیه ۲فنجانی روزانه برای میوه)و نکته آخراینکه برای بیشترین دریافت بیشترین فواید، میوه‌کامل، یعنی پوست و گوشت(مغز میوه) را باهم بخورید.

 

منبع :

healthlin

1 دیدگاه برای “سیب، ده مزیت چشمگیر سیب برای سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *