هفت نکته مبنی بر تحقیقات علمی در مورد اهمیت کیفیت وعده های غذایی خانوادگی در مقابل کمیت آن مهم نیست

2175CE05 E05F 48BF 88DA 818F0B7FE144 1029x800 - هفت نکته مبنی بر تحقیقات علمی در مورد اهمیت کیفیت وعده های غذایی خانوادگی در مقابل کمیت آن مهم نیست

هر چند وقت یکبار اتفاق می افتد حتی اگر تمام اعضای خانواده باهم غذا نخورند، باز هم آن را به عنوان یک وعده ی غذایی خانوادگی در نظر میگیریم.

من به عنوان یک متخصص تغذیه،

اغلب شاهد نگرانی والدین هستم که تلاش میکنند تا برای وعده های غذایی خانوادگی وقت بگذرانند.

والدین این موضوع را میدانند که وعده های غذایی مشترک برای کودکان مفید است

و هم راستا با بهبود تغذیه و ارتقاء کودکان است.

اما برنامه ریزی وعده های غذایی خانوادگی میتواند در روزاهایی که افراد وقت کمی دارند

و سرشان شلوغ است کار سختی باشد.

در زمانی که شرایطی که افراد مشغله دارند مثل کار و مدرسه و در زمانی که یخچال خالی است

برقراری تعادل بین این موارد و برنامه غذایی کار سختی است.

خیلی از افرادی که عجله دارند در نهایت در این مواقع یک پیتزا سفارش میدهند واز این که خانواده را تنها گذاشته اند احساس خوبی ندارند.

من به عنوان یک مادر شاغل با این مسائل درگیر هستم.

این الگو برای والدین پر مشغله که تلاش میکنند تا بهترین باشند اما پیروی از این سبک زندگی برایشان به راحتی میسر نمیشود بی رحمانه به نظر میرسد

و نوعی بی اهمیت دانستن تلاش آنها محسوب میشود.

من با برخی از محققان صحبت کرده ام تا دریابم بر روی چه وجوهی از وعده های غذایی خانوادگی باید تمرکز کرد تا بیشترین بهره را برد حتی اگر زمان محدود باشد.

من دریافته ام که چگونگی غذا خوردن مهم تر است از تعداد دفعات غذا خوردن.

اگر شما هفت نکته ی مبنی بر تحقیقات علمی را در ذهن داشته باشید؛

فرزندان شما میتوانند از وعده های غذایی خانوادگی بهره مند شوند.

هر وعده غذایی که با هم خورده شود قابل ارزشیابی است

حتی اگر نتوانید هرروز وعده های غذایی خانوادگی را به اشتراک بگذارید.

هر وعده غذایی با هم حساب می شود

جریکا برگ استاد گروه پزشکی خانواده و سلامت جامعه در دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا،

دریافت که بیشتر خانواده های آمریکایی در بسیاری از فرهنگ ها به طور متوسط سه بار در هفته باهم غذا میخورند.

او میگوید: جمعیت مورد مطالعه ی من بسیار متنوع است شامل افراد: آمریکایی-آفریقایی، بومی آمریکایی، اسپانیایی، گروه های مهاجران و پناهندگان

و هم چنین خانواده های سفیدپوست.

تحقیقات اون نشان داد که به اشتراک گذاشتن فقط دو وعده غذایی خانوادگی در هفته برای به دست آوردن مزایایی برای کودکان کافی است.

این نکات مثبت حاصل از این اجرا شامل:

مصرف رژیم غذایی سالم، رفتار های بی نظم غذایی کمتر، ارتباط بیشتر خانواده، موفقیت تحصیلی بالاتر،

خطر کمتر ابتلاء به سوء مصرف مواد و مهارت های ارتباطی بهتر است.

محققانی به نام های ماتا دالاکر، جوتا ماتا، رالف هرتویگ از موسسه ی توسعه ی انسانی ماکس پلانک و دانشگاه مانهایم، هردو در آلمان،

اخیرا متاآنالیزی (آنالیز آمار کیفی از چندین آزمایش جدا اما مشابه به منظور رسیدن به نتیجه ای کلی) را در مورد مولفه های وعده های غذایی سالم در خانواده نوشتند.

آنها دریافتند که عددی جادویی در مورد تعداد وعده های غذایی به منظور مفید واقع شدن آنها وجود ندارد.

-حتی یک وعده غذایی خانوادگی در هفته میتواند اثرات مفیدی داشته باشد.

این وعده ها به احتمال زیاد اثرات کمتری نسبت به وعده های غذایی که بیشتر اتفاق بیفتند دارند،

اما اثرات کوچک با گذشت زمان میتوانند افزایش یابند.

بنابراین آنچه را میتوانید انجام دهید و تفکرات اشتباه را دور بیندازید.

حتی وجود فقط دو نفر از اعضای خانواده برای داشتن یک وعده خانوادگی کافیست.

همیشه امکان پذیر نیست که تمام اعضای واقعا باهم باشند؛ وقتی همه مشغله دارند.

اما گروه دالاکرمیگویدتا زمانی که دو عضو خانواده در کنار هم غذا بخورند

این یک غذای خانوادگی محسوب میشود و میتواند مزایایی را فراهم کند.

آنها همچنین دریافتند که وعده های غذایی میتواند در همه جا در خانه،

رستوران و حتی آشپزخانه ی محل کار والد انجام شود.

صبحانه و نهار هم حائذ اهمیت اند.

تحقیقات نشان میدهد صبحانه و ناهار نیز اوقات مناسبی برای وعده های غذایی خانوادگی هستند. داشتن الگو های سلامتی یکسان توسط والدین در هر وعده ی روزانه امکان پذیر است.

بجای داشتن ۷ وعده شام در هفته، ۲۱ فرصت را برای خود ایجاد کنید (روزی ۳وعده داریم ضرب در تعداد روزهای هفته میشود) که مسلما فشار وارده بر والدین از بین می رود.

شاید این برنامه بهتر باشد نسبت به داشتن یک شام خانوادگی در هفته به علاوه ی صبحانه ی روزانه و ناهار در روز یکشنبه.

(منظور این جمله این است که از همه ی وعده های روزهای هفته استفاده کنید بجای محدود کردن برنامه به روزهای خاص).

وعده های غذایی خانوادگی لازم نیست که بسیار سالم باشند.

هر برنامه ای مایلید پیاده کنید و نیازی هم نیست که وعده های غذایی بصورت ماورائی سالم باشند،

وعده های غذایی باید متعادل و مغذی باشند و این الگو شامل تمامی وعده ها میشود که والدین میتوانند از آن استفاده کنند

حتی وعده ای که پخت آن فقط چند دقیقه زمان بگیرد.

برگ: تحقیقات من نشان داده است که اجرای وعده های غذایی خانوادگی بیشتر از آنچه که مردم فکرش را میکنند شدنی است.

اگر خانواده ها مخلوطی از غذاهای تازه و غذاهای از قبل آماده شده شاید یک سالاد تازه با یک پیتزای یخ زده داشته باشند،

در مقایسه با غذایی که طبق برنامه از قبل آماده شده است میتواند از نظر فواید سلامتی، به اندازه کافی خوب باشد.

با همدیگر غذا را آماده کردن خیلی خوب است.

نتیجه نقش داشتن کودکان در این فرایند، کسب مهارت های اساسی زندگی است که میتواند شامل:

خرید مواد غذایی، تهیه مقدمات، آشپزی، چیدمان میز و تمیز کردن باشد.

مطالعات انجام شده توسط تیم دالاکر نشان می دهد

که کودکان زمانی که در آماده سازی وعده های غذایی مشارکت داشته باشند تغذیه سالم تری دارند.

سعی کنید جو مثبتی را فراهم کنید

وعده های غذایی خانوادگی زمان مناسبی برای بحث نیستند.

در حالت ایده آل:

از این وعده ها باید به عنوان زمانی برای مصاحبت با یکدیگر و لذت بردن از این مصاحبت استفاده شود.

تیم دالاکر میگوید:

ما دریافته ایم که جو مثبت در زمان غذا خوردن با تغذیه سالم تر کودکان در ارتباط است.

آنها توضیح میدهند که وعده های غذایی مثبت ساختار و فضایی عاطفی و حمایتی را که باعث انسجام و سلامت همه ی اعضای خانواده میشود.

محققان میگویند:

تحقیقات بر روی وعده های خانوادگی نشان میدهد که مزایای این فرایند از سلامت تغذیه ای فراتر میرود

و شامل خطر کمتر افسردگی، عزت نفس بالاتر و احساس انعطاف پذیری بیشتر میشود.

تلویزیون را خاموش کنید.

مؤلفه های رفتاری وعده های خانوادگی فواید زیادی دارد؛

مثل: خاموش کردن تلویزیون به وجود آوردن زمانی برای ایجاد این وعده ها

و لذت بردن از مصاحبت که بسیار مهم اند.

تیم دالاکر میگوید:

غذا خوردن در اتاق نشیمن هنگامی که تلویزیون تماشا میکنید باعث میشود احتمال ناسالم شدن غذا بالا رود.

متاآنالیز اخیر آن ها نشان داد که خاموش کردن تلویزیون به طور قابل توجهی با سلامت غذایی و بهبود پیوند خانوادگی همراه است.

شما میتوانید هرشب هفته باهم غذا بخورید اما اگر تلویزیون روشن است و کسی ارتباط برقرار نمیکنید این موضوع ارزش کمتری دارد.

فرزندان من روز های یکشنبه،دو شنبه وچهارشنبه درس دارند ،بنابراین وعده های غذایی و ترکیبات آنها تغییر پذیر میشوند.

در این شرایط بعضی از وعده ها بصورت خانوادگی برگزار میشود اما گاهی مواقع امکان پذیر نیست،

اما من از شرایط راضی هستم سه شنبه تاکو(سنتی در خیلی از شهرهای آمریکایی که سه شنبه ها نوعی ساندویچ که با نان ذرت مکزیکی تهیه میشود، مصرف میشود این غذا تاکو نام دارد.)

زمانی است که فرزندانم در آشپزی به من کمک میکنند

و شام جمعه هم به همراه پدربزرگ است و روزهای شنبه باهم سفارش میدهیم.

شام های خانوادگی ما همیشه با ایده آلی که توسط والدین باید انجام شود مطابقت ندارد

اما من این موضوعات را فهمیده ام که تلویزیون خاموش شود

تلفن ممنون است ارتباط آزاد است و این ها مهم تر از تعداد دفعات برگزاری این وعده های غذایی است.

کراروسنبلوم متخصص تغذیه ثبت شده و رییس یک شرکت ارتباطات تغذیه ای در زمینه تغذیه، آموزش تغذیه و توسعه دستورالعمل هاست.

words to eat by

او دستیار مؤلف کتاب تغذیه است این کتاب تحت عنوان دستورالعمل های غذایی کامل-دانه ها،آجیل و لوبیا است.

Nourish: Whole Food Recipes Featuring Seeds, Nuts and Beans.

اسامی خاص متن اصلی:


Cara Rosenbloom – Jerica Berge – Minne sota – Mattea Dallacker – Jutta Matta – Ralph Hertwig – Max planck – Manneheim – Taco,Tuesday.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *